Обережно – 90-денний “коридор” в шенгені!

Ця публікація дещо випадає з загальної тематики – як польський досвід застосувати в Україні.

Але для того, аби його найкраще застосувати, не завадить його вивчити і не лише по публікаціях. І буде зовсім чудово, якщо ніхто з нас не наразиться на штрафи та заборони з необережності.
Тому – хочете багато подорожувати шенгенською зоною? Навчіться правильно рахувати дні перебування там.

======

Важлива інформація для тих хто подорожує шенгенською зоною. Інформація саме про візи 90/180.

12 серпня я їхала потягом Варшава-Київ, на польскому кордоні мені кажуть, що я перевищила ліміт перебування у шенгенський зоні на 9 діб.

Фактаж:
28-04 ( квітень!) мені видали шенгенську польську візу на один рік з умовою перебування 90 діб у коридорі 180 календарних днів.
По цій візі я була в:
травні -29 днів
І в липні, планувала виїхати 12 серпня – було б 33 дні перебування

Тобто в сумі це ніякі не 99 днів, про які казала мені прикордонниця.
Як мені намагалася пояснити прикордонниця, що моє знаходження на території шенгенської зони в квітні 26 днів та в лютому 16 днів теж рахуються до так званого коридора у 180 днів.

По ітогу, мене зняли з потяга, повезли на прикордонний пункт, протримали 3 години, поставили депортацію, заборону в’їзду на півроку на теріторію шенгенської зони і внесли до єдиного європейського реєстру правопорушників з відбитками пальців і фото.

От всі хто мене добре знає, чи хоча б читає мою стрічку зараз просто сміються. Я – людина, яка не порушує правил та весь час намагається закликати інших жити по правилам і опинилася в такій ситуації.
Не так вже й смішно. Дуже неприємно.

Важливо! Якщо ви опинилися в такій самій ситуації, ви маєте право попросити про надання відстрочки на виїзд з теріторії єврозони. Для мене було зручніше повернутися в Варшаву 4 години, ніж їхати ще 10-12 годин на автобусі у Київ. Так я і зробила. Дали 15 діб для того, щоб я покинула теріторію шенген зони.

У Варшаві після спілкування наступного дня з міграційною службою, юристами з Хельсинської фундації з прав людини я все ж таки зрозуміла формулу за якою рахуються ці кляті 180 календарних днів.
Читаємо уважно! 12 серпня мінус 180 календарних днів то є 14 лютого.
І таки дійсно в період з 14 лютого по 12 серпня я перебувала у шенгенський зоні 99 днів.
Але, хто міг подумати, що дні з лютого та березня будуть рахуватися до візи, яка почала діяти лише в квітні?! От чесно, ви колись де-інде чули що саме так рахується?
Не 180 вперед, а 180 назад? Ви можете таке уявити?!
Може на сайті посольства, консульства, у консульстві, у візовому центрі ви про це чули?!

Я – ні. І мені це дуже не подобається.
Що на даний момент?
Півгодини назад я заїхала на теріторію України тим же маршрутом на потязі.
Пан прикордонник сказав щось подібне на “нащо то пані так складно їде з такою кількістю папірців”.
От він дійсно вважає, що я хотіла такої ситуації?!

З юристами в Варшаві ми підготували лист до прикордонників, в якому я прошу зняти з мене усі ці санкції по причині того, що немає в українців вільного доступу до інформації про дуже складну і не дуже логічну процедуру підрахунку. На днях відправлю. Подивимось яка буде реакція.

По-друге, я розумію що я не перша і не я остання так неочікувано вляпалася. Зі мною на прикордонному пункті був чоловік, який часто подорожує автомобілем і він теж так неприємно вляпався. У колл-центрі міграціонної служби дівчина сказала, що декілька днів тому давала інструкції, як діяти в такій ситуації третій людині. Тобто я знаю як мінімум трьох з такою проблемою за останній тиждень.

А скільки на усіх пунктах пропусків таких випадків за день/тиждень/місяць? Гадаю, дуже багато.
Проблема в тому, прщо ніхто не доносить до відома, як саме працює ця система і провина лежить не тільки на тих хто використовує візу, але й на тих хто видає. І на тих, хто видає може ще й більша.

Я дуже хочу змінити ситуацію, щоб у майбутньому якомога меньш людей постраждали як я.
Щонайменше на 100$ білет на потяг.

Тому планую писати лист ( скоріш за все колективний, тому зголошуйтеся) на якусь канцелярію євросоюзу з цим питанням, щоб в результаті якнайменше на всіх ресурсах представництв ( консульства, посольства, візові центри) з’явилася інформація про те як працює система, запрошую до допомоги і обговорення всіх хто бував у такій ситуації, юристів, консультантів, друзів!

Nastya Yamschikova (пряме посилання)

======

P.S. Наведений вище текст дуже швидко набув популярності на фейсбуці – за кілька днів його поширили лише з профілю авторки більше півтори тисячі разів.

Попри велику кількість схвалень, подяк за вчасне інформування, купи запитань як правильно розрахувати дні в конкретних випадках та численних повідомлень про подібні ситуації, траплялися й скептичні зауваження “треба було вчасно шукати інформацію”, “про ці правила давно всі знають” та “незнання не звільняє”…

Дуже шкода, що не всі українці розуміють, що таке боротьба за свої права і чому її треба поважати.

Саме для цієї категорії зберігаємо тут два швидких результати поста на фейсбуці:

  1. Знімок екрана 2015-08-21 о 19.00.55
  2. “Українська правда”: Це повідомлення вже зібрало більше тисячі репостів та під тисячу вподобань, що не лишає сумніву: проблема є

Так що – боріться, поборите! (с)

А туроператорам та іншим посередникам, які заробляють як раз на поганій поінформованості українців, варто не коментарі “сам дурак” ходити писати, а прилаштовуватися до роботи в умовах вільного інформаційного суспільства

Залишити відповідь

